ولایت از غدیر تا ابد
 
پیدای پنهان
 
 

 

یادتان هست آن روز هوای گرمی بود، خستگی سفر نیز حرکت را دشوارتر می ساخت اما شور و شوقی در دل عموم مردم بود باور نکردنی زیرا از سفر حج می آمدند. هرکسی می خواست زود تر به مقصد برسد. و پس از مدت ها دوری از خانواده دوباره به آغوش گرم خانواده خود باز گردد. اما چرا نبی اکرم همه را خوانده اند تا در یک نقطه جمع شوند. مسئله مهمی درپیش است؟ شاید نه حتما چنین است و مگر رسول خدا کاری را بی دلیل انجام می دهد و یا کاری بیهوده را نه پناه بر خدا!؟ هر لحظه بر تعداد مردم تجمع کننده افزوده می شد و به همان نسبت اشتیاق مردم به دانستن آنچه رسول خدا همه را به خاطر آن جمع کرده اند، نیز افزون تر می گشت. مردم از شدت گرما لباس های خود را بر سر کشیده بودند تا از تابش آفتاب سوزان در امان باشند و عده ای نیز عبا هایشان را به پا ها بسته بودند تا گرمای سوزان زمین را بشکنند. مدتی گذشت اکنون جمعیت بالغ بر یکصد هزار نفر می شدند. از جهاز شتران منبری ساختند تا همه رسول خدا را ببینند و صدای ایشان را بشنوند . همه دور تا دور منبر گرد آمده بودند و گویی پیامبر مرگز جهان شده بود . برخی نیز در میان جمعیت قرار گرفتند تا صدای پیامبر را به دور دست ها برسانند. اکنون دیگر زمان موعود بود نماز خوانده شده بود و همه منتظر سخنان رسول خدا بودند. خورشید عالم امکان خود را به بالای منبر رسانید و علی بن ابی طالب (ع) را نیز خواند تا بالای منبر رفته و کنار ایشان بایستد ، و این چنین آغاز کرد:


 

ستایش خدای را سزاست که در یگانگی اش بلند مرتبه و در تنهایی اش به آفریدگان نزدیک است؛ سلطنتش پرجلال و در ارکان آفرینش اش بزرگ است ... و گواهی می دهم که او «الله» است. همو که تنزّهش سراسر روزگاران را فراگیر و نورش ابدیت را شامل است... و سپس فرمود : - معبودی جز او نیست - چرا که اعلام فرموده که اگر آن چه را نازل کرده به مردم نرسانم، وظیفه رسالتم را انجام نداده ام؛ و خداوند تبارک و تعالی امنیت از مردم را برایم تضمین کرده و البته که او بسنده و بخشنده است...همانا جبرئیل سه مرتبه بر من فرود آمد از سوی سلام، پروردگارم - که تنها او سلام است - فرمانی آورد که در این مکان به پا خیزم و به هر سفید و سیاهی اعلام کنم که علی بن ابی طالب برادر، وصی و جانشین من در میان امّت و امام پس از من بوده. جایگاه او نسبت به من به سان هارون نسبت به موسی است، لیکن پیامبری پس از من نخواهد بود او ، صاحب اختیارتان پس از خدا و رسول است؛...بدانید که خداوند او را برایتان صاحب اختیار و امام قرار داده، پیروی او را بر مهاجران و انصار و آنان که به نیکی از ایشان پیروی می کنند و بر صحرانشینان و شهروندان و بر عجم و عرب و آزاد و برده و بر کوچک و بزرگ و سفید و سیاه و بر هر یکتاپرست لازم شمرده است... هان مردمان! او را برتر بدانید. چرا که هیچ دانشی نیست مگر اینکه خداوند آن را در جان من نوشته و من نیز آن را در جان پیشوای پرهیزکاران، علی، ضبط کرده ام. او پیشوای روشنگر است که خداوند او را در سور? یاسین یاد کرده که: «و دانش هر چیز را در امام روشنگر برشمرده ایم...»


 

...هان مردمان! در قرآن اندیشه کنید و ژرفی آیات آن را دریابید و بر محکماتش نظر کنید و از متشابهاتش پیروی ننمایید. پس به خدا سوگند که باطن ها و تفسیر آن را آشکار نمی کند مگر همین که دست و بازوی او را گرفته و بالا آورده ام و اعلام می دارم که: هر آن که من سرپرست اویم، این علی سرپرست اوست. و او علی بن ابی طالب است؛ برادر و وصی من که سرپرستی و ولایت او حکمی است از سوی خدا که بر من فرستاده شده است... همانا علی و پاکان از فرزندانم از نسل او، یادگار گران سنگ کوچک ترند و قرآن یادگار گران سنگ بزرگ تر. هر یک از این دو از دیگر همراه خود خبر می دهد و با آن سازگار است. آن دو هرگز از هم جدا نخواهند شد تا در حوض کوثر بر من وارد شوند... سپس فرمود: مردمان! کیست سزاوارتر از شما به شما؟ گفتند خداوند و پیامبر او! سپس فرمود آگاه باشید! آن که من سرپرست اویم، پس این علی سرپرست اوست! خداوندا دوست بدار آن را که سرپرستی او را بپذیرد و دشمن بدار هر آن که او را دشمن دارد و یاری کن یار او را؛ و تنها گذار آن را که او را تنها بگذارد... پروردگارا! اکنون به فرمان تو چنین می گویم: خداوندا! دوستداران او را دوست دار. و دشمنان او را دشمن دار. پشتیبانان او را پشتیبانی کن. یارانش را یاری نما. خودداری کنندگان از یاری اش را به خود رها کن. ناباورانش را از مهرت بران و بر آنان خشم خود را فرود آور.


 

سپس پیامبر (ص) مسئله امامت را برای مردم تبیین کرد و از خطر منافقان و کار شکنی های آنان آگاهی داد . خود و علی (ع) و امامان پس از علی را صراط مستقیم خواند و سوره حمد را به خود و ایشان (امامان) نسبت داد و دوستان ایشان را بشارت ها و دشمنانشان را هشدارهای فراوان فرمود. و در مورد آخرین امام این گونه فرمودند:

آگاه باشید! همانا آخرین امام، قائم مهدی از ماست. هان! او بر تمامی ادیان چیره خواهد بود.

هشدار! که اوست انتقام گیرنده از ستمکاران.

هشدار! که اوست فاتح دژها و منهدم کننده ی آنها
 

هشدار! که اوست چیره بر تمامی قبایل مشرکان و راهنمای آنان.

هشدار! که او خونخواه تمام اولیای خداست.
 

 آگاه باشید! اوست یاور دین خدا.
 

هشدار! که از دریایی ژرف پیمانه هایی افزون گیرد.

هشدار! که او به هر ارزشمندی به اندازه ی ارزش او، و به هر نادان و بی ارزشی به اندازه ی نادانی اش نیکی کند.

هشدار! که او نیکو و برگزیده ی خداوند است
 

هشدار! که او وارث دانش ها و حاکم بر ادراک هاست.
 

هان! بدانید که او از سوی پروردگارش سخن می گوید و آیات و نشانه هی او را برپا کند. بدانید همانا اوست بالیده و استوار.
 

بیدار باشید! هموست که [اختیار امور جهانیان و آیین آنان] به او واگذار شده است.
 

آگاه باشید! که تمامی گذشتگان ظهور او را پیشگویی کرده اند.
 

آگاه باشید! که اوست حجّت پایدار و پس از او حجّتی نخواهد بود. درستی و راستی و نور و روشنایی تنها نزد اوست.

هان! کسی بر او پیروز نخواهد شد و ستیزنده ی او یاری نخواهد گشت.

آگاه باشید که او ولی خدا در زمین، داور او در میان مردم و امانتدار امور آشکار و نهان است.

و پس از این پیامبر (ص) از مردم برای امیرالمومنین علی (ع) بیعت گرفت. و از آنها خواست تا پس از پایان سخنانش با ایشان دست بیعن دهند و در این امر بر هم سبقت بگیرند .
 

آری دوستان شما یادتان هست ولی مردم آن روزگار فراموش کردند سخنان رسولشان را و به جایی رفتند که حاصلش برایشان پیشوایانی بود ستمگر (آنچنان که علی (ع) در خطابه هایشان فرموده اند) و حاصلش برایشان.... شما خود بهتر می دانید که چه است نتیجه انحرافی که آن زمان پایه ریزی شد.
 

و اکنون ای جوان شیعه بهوش باش تو حرف مولایت را فراموش نکن می دانی کدام مولا و کدامین حرف را می گویم ، درست حدس زده ای سخن روح خدا را می گویم که فرمود : «پشتیبان ولی فقیه باشید تا به کشورتان آسیبی نرسد.» و این سخن را با جمله ای از آیت الله حسن حسن زاده آملی تکمیل می کنم . آنجا که فرمودند : «این ها چه می گویند اگر این سید (رهبر انقلاب) را از ما بگیرند دین را از دنیای ما گرفته اند.» و تو ای جوان شیعه اگر باور داری که «کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا» بدان که کربلای تو امروز به وسعت کره خاکی است و امروز همان روز عاشوراست و اسلام همان حسینی است که دارد ذبح می شود. پس تو با پشتیبانی از ولی ات مانع اشتباه تاریخی دیگری شو و مگذار آیندگان تو را در ردیف جاماندگان از قافله عشق جای نهند.

سایت وعده صادق



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, :: 22:12 :: توسط : فاطمه رضی

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیدای پنهان و آدرس rahay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 76
بازدید ماه : 76
بازدید کل : 22873
تعداد مطالب : 16
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1